Keputusan bola sepak hari ini 12/11: Ronaldo kembali

Kemas kini keputusan Bola Sepak hari ini 12/11 , dengan fokus pada perlawanan persahabatan antarabangsa dengan penyertaan beberapa pemain besar seperti Belanda, Jerman, Itali…

Keputusan bola sepak hari ini 12/11

Keputusan bola sepak hari ini 12/11

Keputusan bola sepak persahabatan antarabangsa hari ini 12/11 

– Lithuania 2-1 Kepulauan Faroe

Banner Promotion From TT128

– Malta 3-0 Liechtenstein

– Montenegro 0-0 Kazakhstan

– Romania 5-3 Belarus

– San Marino 0-3 Latvia

– Bulgaria 3-0 Gibraltar

– Turki 3-3  Croatia

Banner Promotion From TT128

– Denmark 2-0 Sweden

– Luxembourg 0-3 Austria

–  Belgium   2-1 Switzerland

–  Jerman   1-0 Republik Czech

–  Itali   4-0 Estonia

–  Belanda 1 – 1 Sepanyol    

– Poland 2-0 Ukraine

–  Portugal   7-0 Andorra  

– Slovenia 0-0 Azerbaijan

– Perancis   0-2 Finland  

Keputusan Utama Bola Sepak hari ini 12/11 

Belanda tidak yakin dengan Sepanyol

Dalam satu hari kesunyian, Belanda dan Sepanyol tidak dapat meyakinkan.

Walaupun mereka harus bermain jauh dari rumah, namun, Sepanyol adalah pasukan yang masuk dengan lebih yakin. Tepat pada minit kedua, pasukan jurulatih Luis Enrique mempunyai situasi untuk menakut-nakutkan gawang lawan, tetapi Morata menembak bola ke tiang yang salah.

Beberapa minit kemudian, Sepanyol terus bermain dengan jelas dan pasukan ini mempunyai matlamat untuk mendahului pada minit ke-18 berkat pemain tengah Canales.

Sepanyol mempunyai matlamat untuk mendahului – Keputusan bola sepak hari ini 12/11 

Pasukan jurulatih Luis Enrique terus menjadi pemain dominan untuk baki babak pertama, walaupun tidak ada lagi gol yang dijaringkan. Kedua pasukan memasuki rehat dengan kelebihan sementara memihak kepada Sepanyol.

Babak kedua bermula, jurulatih De Boer membuat perubahan dalam skuad Belanda dan tepat pada minit ke-47 Donny van de Beek membawa permainan kembali ke garisan permulaan.

Van de Beek meletakkan perlawanan kembali ke garisan permulaan pada babak kedua

Beberapa minit berikutnya, berturut-turut, adalah situasi yang menggoda dari kedua pasukan. Baik Belanda dan Sepanyol memiliki prinsip untuk mengalahkan lawan, namun, pada hari yang terbukti terlalu tidak menyenangkan, tidak ada lagi gol yang dicetak.

Pada akhirnya, Belanda dan Sepanyol saling seri dengan keputusan seri 1-1. Ini adalah pertandingan ke-5 berturut-turut “Orange tornado” tanpa mengetahui bau kemenangan.

  • Final: Belanda 1-1 Sepanyol
  • BERBARIS:

Belanda: Bizot; Hateboer, Veltman, Ake, Wijndal; Van de Beek, F.de Jong, Wijnaldum; Berghuis, Depay, L.de Jong

Sepanyol: Simon; Bellerin, Eric Garcia, Inigo Martinez, Gaya; Canales, Rodri, Koke, Asensio; Gerard Moreno, Morata

Portugal menang pada hari Ronaldo kembali

Dengan kelas cemerlang, Portugal memperoleh kemenangan mudah ke atas Andorra.

Memandangkan sifat perlawanan, Portugal hanya melancarkan Pasukan B dengan majoriti pemain muda. Namun, pasukan jurulatih Fernando Santos dengan mudah mengawal permainan dan meletakkannya di depan gawang bersama Neto setelah 8 minit.

Portugal tidak lama lagi mempunyai matlamat untuk mendahului

Beberapa minit kemudian, Portugal terus menguasai kawalan bola. Pasukan Fernando Santos berulang kali mengalami situasi berbahaya dan salah satunya ditukar menjadi gol pada minit ke-29 oleh Paulinho.

Sepanjang baki babak pertama, Portugal terus mendominasi, tetapi tidak menjaringkan gol lagi. Kedua-dua pasukan memasuki rehat dengan kelebihan sementara memihak kepada pasukan tuan rumah.

Pada babak kedua, jurulatih Fernando Santos memutuskan untuk membawa dua superstar Cristiano Ronaldo dan Bernando Silva ke lapangan. Tidak lama selepas itu, Ronaldo mencetak gol dengan bantuan berkelas untuk membantu Sanches meningkatkan skor menjadi 3-0 untuk Portugal.

Ronaldo mempunyai 1 gol dan 1 assist dalam perlawanan ini

Dalam beberapa minit berikutnya, perlawanan itu sepenuhnya menjadi milik Portugal. Pasukan jurulatih Fernando Santos mengawal bola hingga 84% dan dengan cepat mendapat 4 gol lagi berkat 3 gol dari Paulinho, Felix dan Ronaldo dan gol sendiri dari pemain pertahanan Andorra.

Pada akhirnya, Portugal memperoleh kemenangan sengit di tempat sendiri, dengan itu mendapat momentum yang sempurna sebelum perang Perancis yang hebat di Liga Bangsa-Bangsa.

  • Final: Portugal 7-0 Andorra
  • LIEN KE ATAS:

Portugis: Lopes (GK); Semedo, Duarte, R. Semedo, Rui; Moutinho, Oliveira, Sanches, Trincao, Paulinho; Cucu.

Andorra: Gomes (GK); Rubio, Rodrigues, E. Garcia, Rebes, M. Garcia; Martinez, Cervos, Pujol; Sanchez, Vieira

France Tel menerima kegagalan pertama pada tahun 2020

Walaupun bermain di tempat sendiri dan hanya perlu menyambut lawan yang jauh lebih lemah, pasukan jurulatih Deschamps tiba-tiba terpaksa kalah.

Menyambut Finland di rumah, Coach Deschamps telah melancarkan pasukan yang berkualiti tinggi dengan penyertaan bintang-bintang teratas Eropah.

Les Bleus dengan cepat menguasai permainan dan menekan lawan tepat setelah wisel pembuka, namun gol pembukaan belum tersedia untuk juara Piala Dunia. 

Dalam beberapa minit berikutnya, Finland secara beransur-ansur mendapatkan kembali kedudukannya dan tiba-tiba berlaku. Hanya dalam masa 4 minit, pasukan jurulatih Deschamps harus menerima 2 gol berturut-turut, Marcus Forss dan Onni Valakari adalah mereka yang menjaringkan gol untuk Finland.

Finland menjaringkan gol menentang Perancis buat pertama kalinya dalam 27 tahun  

Dihanyutkan air deras, Perancis terpaksa menaikkan skuad untuk mencari gol penyamaan, namun, pada minit-minit yang tersisa pada babak pertama “The Gothic Roosters” tidak berdaya mencari gol kepada lawan.

Memasuki babak kedua permainan, Perancis terus menjadi pasukan yang secara aktif mengawal permainan dan melancarkan bola kemenangan. Pada minit ke-57, jurulatih Deschamps membuat tiga perubahan berturut-turut ketika dia membawa Martial, Griezmann, dan Kate ke lapangan dengan harapan akan naik ke hulu pada baki masa.

Namun, bintang penyerang teratas Les Bleus belum dapat menembusi pertahanan ketat Finland walaupun satu kali. Pada akhirnya, pasukan jurulatih Deschamps menerima kekalahan pahit dengan skor 0-2 di tempat sendiri.

Bintang penyerang teratas Perancis telah dilumpuhkan – Hasil bola sepak hari ini 12/11 

Ini adalah kekalahan pertama Perancis menentang Finland, dan juga kekalahan pertama pasukan ini pada tahun 2020.

  • Final: Perancis 0-2 Finland
  • BERBARIS:

Perancis: Mandanda, Digne, Lenglet, Zouma, Dubois, Sissoko, Pogba, Nzonzi, Thuram, Giroud, Ben Yedder

Finland: Joronen, Hamalainen, Ojala, O’shaughnessy, Vaisanen, Schuller, Karelian, Kauko, Forss, Valakari, Niskanen

France Tel tidak mengalami kegagalan selama lebih dari setahun (6/2019 – 11/2020). Pasukan jurulatih Deschamps telah menjalani siri 12 perlawanan tanpa kalah dengan 10 kemenangan dan 2 seri pada masa ini.

Di seberang barisan depan, Finland juga bukan lawan yang selesa, pasukan pelatih Kanerva hanya mendapat satu kekalahan dalam Liga Bangsa-bangsa dan memegang tempat kedua dalam Kumpulan B4.

Selepas 8 pertemuan pada masa lalu, Finland tidak pernah menang menentang Perancis, malah pasukan ini tidak dapat menjaringkan gol menentang Les Bleus sejak tahun 1993.

Pada perlawanan yang akan datang, matlamat guru dan pelajar Deschamps pastinya akan menjadi kemenangan clean sheet, kemenangan untuk memanjangkan larian tanpa kalah, dan memperluas rekod clean sheet menentang Finland.

Baca lebih lanjut mengenai CMD368